2017. május 9., kedd

Május


Májusról nem tudok másként gondolkozni, mint a legszebb hónapról. Selymesen lágy. Mégis van benne huncutság tréfa, változékonyság. Azt érzem, hogy olyan, mint a legfinomabb szerelem. Minden pillanata gyönyörű.
Régebben sokat jártam ilyenkor a vízparton. Hallgattam a természet nász zenéjét. Minden élőlény udvarolt és a szerelem ereje élettel töltötte meg a lelkeket.
Bár gyengül a testem ereje, valami csoda azért maradt nekem. Az örülni tudás képessége.
A szomszédban egy békapár udvarol egymásnak. Hihetetlen hangosan tudatják a világgal a szerelmüket. Micsoda utódok lesznek majd a nászukból! :o)
Bár vénasszony számba megyek, de ez a láz ha költőien is, magával ragad. ANNYIRA, DE ANNYIRA ÉLETIGENLŐ. Ha nem lenne ennyire hűvös én biza a kertben aludnék, hogy együtt ébredjek a természettel.
Az álmodozást mellőzve a gyakorlati élet is szépségekkel kényeztet. Ma fogad végre az új orvos, akit a régi orvosom kért meg, hogy vállaljon el! Öröm érezni ezt a gondoskodó szeretet.
Gyermekkori nagy szerelmem holnap meglátogat. Jó lesz emlékezni és örülni annak, hogy 44 év után még mindig szeretünk együtt lenni. Jó érzés , hogy nem változtunk annyit, hogy a régi értékeket ma ne tartanánk fontosnak és a mondatainkat ne onnan folytatnánk ahol nemrég , vagy na jó kicsit régebben abbahagytuk. Így legalább érthető, hogy miért van az, hogy belül még ma is ugyanúgy tinéger tudok lenni, ha úhy hozza az élet. Faramuci lény vagyok. Gyakorlatilag minden jelentős kapcsolatomat megőriztem. Azok maradtak el mellőlem, akik meghaltak. Bár ők másként vannak velem, bennem folytatódnak. Nem akarom elengedni a jó dolgokat. Igaz a rosszakat is magamban tartom. Valahogy az elengedés művészete nem sajátom.
Ha május van eszembe jutnak Mama keményített csipkéi és damasztjai. Könnyeden szállnak a szélben, mint a lehulló virágszirmok. Ha május, akkor eszembejut a ropogós cseresznye  és az öcsémmel való fáramászás öröme. Ha május, akkor anyám sziluettje sejlik fel a távolban, ahogy a parton ül és nézi a vizet. Ez volt számára az év kedvenc időszaka. Ha május, az a család hónapja. Még a karácsonynál is klasszabb ünnepek. Hideg nélkül lehetünk együtt és rengeteg az öröm és kacagás anya és gyereknap. Május, a nyitás hónapja, a kitárulkozás és befogadás ideje. A virágok hónapja.

2 megjegyzés:

Márta írta...

Szépséges gondolatok.... így, így!

Holdgyöngy írta...

Ezt az életörömöt nagyon szeretem benned!