2017. február 22., szerda

Hála ének


Hajnali fél négykor a telefon csörgése ugrasztott ki az ágyból. Valaki bajban volt felhívott. Néha előfordul , hogy emiatt ébredek, de szeretem, hogy így van. Hasznosnak érzem tőle magamat.
Viszont a beszélgetés kiverte az álmot a szememből, így nekiálltam szorgoskodni. Felmostam mindent, teát készítettem mosást tettem be és a számlákat rendeztem. Még így is túl korán volt a valódi ébredéshez. Így aztán naná, hogy neteztem. Megnéztem egy anyagot a túnépesedésről. Döbbenten olvastam, hogy Tokió lakossága 34 millió ember ami Magyarország lakosságának több mint háromszorosa. Elnézve, hogy hogy élnek ott az emberek megértettem, hogy mitől annyira fegyelmezettek. Egyet azonban nem értettem. Mitől olyan elégedettek? Majd lassan felkelt a nap éshihetetlen hálás voltam a fénysugárért. Kimentem a kertbe és a friss levegő a hihetetlenül nagy tér elárasztott harmóniával és békességgel. Ahogy ott álltam a kertbe elgondolkoztam, hogy akarom- e azt, hogy teleültessem csodálatos növényekkel, vagy hagyjam meg egyszerű ápolt mezőnek és fickándozásra alkalmas nagy térnek. A tér élmény győzött. Elvégre nem egy szántónyi területről van szó. :o) Jó lesz a kicsiknek focizni, homokozni, lufi medencében fürdeni és utána napozni. Majd jött az ötlet, hogy a kirándulásainkból hozok ide mezei virágokat és elültetem őket. Kánikulás éjszakákon a tücskök zenéjét a mezei virágok illata töltené be. Ilyen egyszerű manapság egy kis boldogságra szert tenni. Elég a túlzsúfoltságra gondolnio és már is jobban örülök a természetes egyszerűségnek. Sokkal szebben fejezi ki ezt az érzést Zefirelli Napfivér és Holdnővér c. filmje. Bár sokszor láttam, de úgy tűnik igazából mostanra érett be ez a film a lelkemben.


10 megjegyzés:

Mamka írta...

Szívbajt kaptam volna egy hajnali telefontól....Jaj!
A Napfivér filmet lánykoromban láttam először, meghatározó az életemben......

Holdgyöngy írta...

Egy növényekkel (bokrokkal) körbeültetett tér is tér. Bezár, körbeölel, elrejt, s mégis szép. Lehet vadvirágos fűmagot is kapni. Előnye, hogy nem szabad rendszeresen vágni, ráadásul a sok virágnak hangulata is van. A filmet én is szerettem. Olyan jókat hozol mindig.

Györgyi írta...

Holdgyöngy!
Nem tudod véletlenül, hogy mia neve annak a fűmagnak?
A kedvenc kertem olyan volt, hogy annyi csoda növényt ültettünk bele, hogy talpalattnyi hely nem maradt még leülni sem. Imádtam.Az ahonnan most költöztünk ide pedig olyan mikurka volt, hogy egy zsebkendő fért el benne. Most azt hiszem a kettő között vagyok. Elől van egy nagy kert ahol nagy növények laknak. Szépséges. Hátul pedig most még csak facsemeték vannak és mező. Nem hiszem, hogy ennyi idősen lenne értelme arra várni, hogy a diófám amit ültettem megnőjön. A mezőt reálisabbnak tartom. Légyszíves küld el a fűmag keverék nevét!
Köszönöm.

Györgyi írta...

Mamka!
Az én életemben nem ritka az ilyen hívás. Csak eddig vissza tudtam aludni utána. Ma nem tudok. Túl sok gondolat bozsog a fejemben.

Holdgyöngy írta...

Györgyi, nem tudom, amikor valahol vásároltunk ott láttam a fűmagok közt, a csomagoláson külön feltüntették, erre való.S azt hiszem valamelyik barkácsáruház volt, tehát semmi különös áruda.

Katalin írta...

bocsi, hogy belebeszélek, csak széznéztem itt:
http://otthonkert.olcsobb.eu/viragos-ret-fumagkeverek

Katalin írta...

https://www.alinea.hu/szerzok/karel_capek/a_szenvedelmes_kertesz

Holdgyöngy írta...

Annyi a fűmagkeverék, hogy csak na! Valahol valaki írta, mondta, láttam esetleg még ezek közé is tesznek kedvenc vadvirág magot.

Györgyi írta...

Tüneményesek vagytok. Köszönöm.

Katalin írta...

https://www.facebook.com/mezmuvesz/photos/a.647940545248900.1073741829.647429465300008/668977599811861/?type=3&theater