2016. december 6., kedd

Hajnali háztetők és a Mikulás


Valami hatalmas várakozás van bennem. Oly annyira bizserget, hogy az álom messzire elkerül a nyugtalanságom miatt. Várok. Hallgatom az éjszaka neszezését és kémlelem a házak tetejét remélve, hogy most végre sikerül meglesnem őt amint szánkójával elsuhan a háztetők felett. Hallani vélem Táltos, Táncos, Pompás, Íjas, Csillag, Ágas patáinak dobogását és az Öreg Szakállas nevető biztatását Hóhahó hohoho gyerekek álmodjatok szépeket megjött hozzátok a Télapó. Csilingel a szán és már látom is a hajnali derengő szürkületben elszáguldani őket a háztetők felett. Álom ez vagy valóság? Nem fontos. Az élmény az érzet lényeges. Lassan tisztul a kép. A szürke homály sejtelmes tompaságát derengés majd a felkelő nap fénye váltja fel. Üres  utcát léptek neszezése nem háborgatja az autók és vezetőik az igazak álmát  alusszák. Bár a házakban a pékek már szorgosan sütik a reggeli ropogós kenyeret .
Vénülő fejjel éltem ma át a mesét és váltam a Mikulás kacagásától ismét hinni tudó gyermekké.
Majd kijózanított a felismerés. A francba. Este nem tettem ki a kipucolt csizmát az ablakba. Így a Mikulásnak esélye sem volt ajándékot beletenni.
Sebaj.
Kimentem a konyhába elkészítettem a kávénkat és egy kis tejszínt is tettem bele. A süppedő hó élményét adta a látványa. Kedvesemmel az ágyban ittuk meg az isteni ébredést adó nedűt. Robi jót mosolygott mikor elmeséltem a Mikulással való találkozásom élményét. Kicsit félre biccentette a fejét mesehallgatás közben és kezével lágyan megsimogatta a buksimat.
- Maminti kincsem! Te sose felejtesz el álmodni. Köszönöm hogy megteszed helyettem is és őrzöd nekünk a mesét.
Én pedig csak somolygok, hogy milyen rossz lehet neki, mert ő nem látta a hajnali háztetők felett elsuhanó  szánt.
Közben fény árasztotta el a szobát a felkelő nap sugarai játszadoztak rajtunk és szívet lelket melengettek jelenlétükkel.






4 megjegyzés:

Holdgyöngy írta...

Az én uram találkozott a Mikulással!Beee.Ment az utcán, s ott jött mögötte. Úgy meglepődött, hogy csak na, amikor valamiért hátrafordult. Viszont nem kapott tőle semmit. Vajon miért? Szép reggeled volt így Mikulás napján. Bocsánat, reggeletek.

Katalin írta...

Legyen ma olyan szép és boldog születésnapod, amilyen a mesékben van, te csodás tündér, Isten éltessen ♥

Györgyi írta...

Katalin!
Köszönöm szépen. Reményeim szerint szép napnak nézek elébe.

Györgyi írta...

Holdgyöngy!
Sokat gondolkoztam azon, hogy miért vagyok ennyire fogékony a mesékre? Elsőre nyilván az jönne, hogy a valóság elől menekülés az ok. Azonban az igazi ok az, hogy a léleknek szüksége van a mesékre.