2016. november 22., kedd

Megtalált színek


Tán még soha nem volt ilyen nehéz rátalálni a színeimre. Valahol a nagy kavalkádban elvesztek. Nem véletlen, hisz a lelkem eme darabja szintén odalett. Elszürkültem. Megevett a bánat és a kedvtelenség. Ám ha az ember lánya végre hajlandó észrevenni, hogy valami nagy baj van és a hiba nem  másokban  hanem benne keresendő, akkor talán megmozdul  valami. Így voltam ezzel én is. Egyszer csak minden negatív lett körülöttem. Semmiben sem találtam örömöt. Az ősz a maga káprázatos pompájával elsuhant mellettem. Inspiráló színeit vakfoltom elrejtette. Ebben az állapotban giga feladat egy otthont beszínezni. Első próbálkozásom nem véletlen, hogy a szürkékkel kezdődött. A konyha matt szürke aljzatot kapott. A csempénél már némi javulás érezhető. Abba drappok és kevés vajszín keveredett. A fuga határozott javulást mutatott a maga bahamabézs színével. Majd egy karamell selymességét idéző konyhabútor életet lehelt a hatalmas térbe. A falak fehérek lettek, ezzel is növelve a tér és fény hatást. Majd nekifogtam a kedvenc helyem színezésének. Ami nem más, mint a téli kert. Itt a fény kapja a főszerepet hisz két fala csupa üveg. Az üvegek fehérek és matt fehér opálos díszekkel fújt sárga kazettákkal  díszítettek. Itt a lambéria paliszander barnájához kerestem megfelelő színeket. Az aljzat fahatású kő.  Vajszínű lett a fal, ami illik a légies finomságú rattan karosszékekhez. A koronáját ennek a helyiségnek az itt lakó harsogó zöld növények adják majd meg. A nappali fala téli szántóföld színű lett. Illenek hozzá a hatalmas hófehérre festett ódon fa ajtók. Ez a szoba lesz a könyvtár is így a könyvek mozgalmassága életre kelti majd az alvó barnákat. De Muha négy évszak gobelinjei  svédvörös fa kereteikkel remek hangulatot teremtenek ennek a szobának.
 A háló természetesen napfény sárga . Ide tárt karokkal engedjük be a vidámságot, az életenergiát adó fényt. A fürdő egyszerű világos drappot kapott, fehér jázmin falakkal. Nagyon pici, így óvatosan kellett megválasztani a hozzá illő nyugalmat és teret adó színeket. A gardrób szoba semleges jázmin fehér lett. Szépen harmonizál a fenyő bútorokkal és a fahatású aljzattal. Mindkét terasz homokszínű gránit lapot kapott. A kis ház még csak alakulóban van, így oda a színeket még ráérünk kitalálni. Gyanítom a zöldek és drappok lesznek a főszereplők, de ez a munka már tavaszra marad.
Ha befejeződnek a nagy munkák kicsit megpihenünk és élünk.
Az élet pillanatokon belül helyet kér az életünkben magának. A napokban érkezik hozzánk a legkisebb királyfi Manóvári Zénó Bendegúz. Már most érzem, hogy jövetelével, életével, huncut manó csínytevéseivel, a világ és a mi gyönyörűségünket életigenlésünket adja majd meg.
Milyennek álmodtam meg őt?
Jósága az anyukájáé lesz, ahogy  a színeit is tőle örökli. Huncutsága életszeretete remélem rám hasonlít majd! Manóságait, csínyeit, humorát a Papától örökli ha lehet! Gurgulázó kacagását Zozitól. Amúgy olyan lesz amilyennek Isten teremtette a maga tökéletességében. Még sosem engedtem meg magamnak egy gyerekkel kapcsolatban sem az ilyen álmodozást. Manócska már pocaklakóként elvarázsolta a szívemet. Biztos vagyok abban , hogy ha megismerkedünk is így lesz.
Ábrisomtól tegnap először megkaptam az első csodapuszit.





4 megjegyzés:

Mamka írta...

Csodapuszi....Kis Királyfi érkezése....Télikert....Színek...Csupa-csupa örülnivaló....

Györgyi írta...

Mamka!
Az ám.
:o)))

Andrea írta...

Annyira szépen írsz a színekről /megnevezéseik/, élvezzétek minnél előbb ezt a szép kis mese-házikót!))
A legkisebb érkezése is egy csoda szép élmény lesz számotokra is, de jó lesz érezni a finom kis baba-illatot...)
Sajnos a fotó nem jelent meg!

Györgyi írta...

Andrea!
Remélem most már látszik a kép!