2016. június 13., hétfő

Kánikula előtti esőben.


Ha örülök nagyon azt teszem, ha szomorkodom abba is beleadok apait anyait. Ilyen vagyok. Ez azonban nem jelenti azt, hogy nem tudom milyen a nagy forróság és milyen ennek az ellenkezője. Most a forróság közeledik. Előtte azonban a nyakunkba zúdul egy kis hideg zuhany.
A forróságot sem szeretem és a hideg esőt sem. Valahol a kettő között van az ideális komfort zónám.
Sajnos olyan országban élek, ahol nem kérdezi az időjárás- Mit parancsolsz édes gazdám?. Így ha tetszik ha nem alkalmazkodom ahhoz amit kapok. ha kell a hideg esőhöz, ha kell a forrósághoz.
Annak viszont kifejezetten örülök, hogy még tudok alkalmazkodni. Az ugyanis azt jelenti, hogy mozog mindenem, van döntés képességem és elég eszem , hogy feldolgozzam a kapott információkat. Még nem vagyok demens, alcheimer kóros. Azaz, ha minden jól megy, akkor eldönthetem, hogy az adott helyzettel mit tudok kezdeni.
De ezeknél a tényeknél van egy sokkal de sokkal fontosabb is. Erőm megsokszorozója az, hogy szeretnek és én is szerethetek. Ameddig ez meg van addig mindegy, hogy mit osztanak feladatomul az égiek. Erőm megsokszorozódik és teszem amit tennem kell.


"Örömöm sokszorozódjék a te örömödben.
Hiányosságom váljék jósággá benned.

Egyetlen parancs van, a többi csak tanács: igyekezz úgy érezni, gondolkozni, cselekedni, hogy mindennek javára legyél.
Egyetlen ismeret van, a többi csak toldás: Alattad a föld, fölötted az ég, benned a létra.

Az igazság nem mondatokban rejlik, hanem a torzítatlan létezésben.
Az öröklét nem az időben rejlik, hanem az összhang állapotában."
Weöres Sándor


6 megjegyzés:

Holdgyöngy írta...

Rád gondoltam, felnézek ide, s olvasom a bejegyzésed. Kell egy kis simogatás, biztatás a léleknek, mert én nehezen viselem ezeket a frontokat. Annyi mindent kellene csinálnom, de mint akit leütöttek. Viszont legalább szeretnek.

Györgyi írta...

Holdgyöngy!
Örülök, hogy itt jártál. A mai üzenetem az egymás szeretetének ereje volt. Sajnálom, hogy az egészséged ma nincs toppon. Remélem a melegben jobb lesz!
Hétvégére jön a meleg. Addig kitartás. Ölellek szeretettel.

Rozsa T. (alias flora) írta...

Nagy szerencse mindkettőtöknek, hogy szeretetben éltek! Akkor a többit már könnyebb elviselni... Még az időjárás is másodlagos lesz! KIvànom, hogy örökké tartson!

Különben, létezik egyáltalán "olyan ország, ahol megkérdezi az időjárás- Mit parancsolsz édes gazdám?"...
Nem ismerem...

Györgyi írta...

Rózsa!
Az időjárás ebben az esetben metaforaként lett alkalmazva. Időjárás= életünk
Játéknak szántam. Belátom kicsit érthetetlenül.
Az életem, sorsom, sem kérdezi meg, hogy" Mit szeretnél kicsi gazdám?"
Alakul ahogy alakul és nekem kell megtalálni, hogy miként tudok alkalmazkodni a megváltozott körülményekhez.
Ez a játék egy előző írás kommentjére született meg bennem. Tegnap bolondozhatnékom volt. Néha erre is szükség van. Főleg, ha épeszűen szeretném megélni a napjaimat.

Rozsa T. (alias flora) írta...

Telles mértékben egyetértünk! A ma idézett remek kis meséd is ezt szolgálja! (mármint a "bolondozhatnékot")
Az én kicsit kötekedő kérdésem is főleg arra szolgált, hogy tovább gombolyitsuk a beszélgetés fonalát!

Márta írta...

Szerencsére nem kérdezi, mert egyen-egyenként mást kívánnánk...
Áldott napot kívánok:
https://www.youtube.com/watch?v=xYjJX5G-FOA