2016. január 12., kedd

A tél manói




bokorágra ruhát
formáz mímel a tél- 
gyilkos lombokat.





bokorba rejtik
rajtakapott arcukat
a tél manói




Szeretem a tél arcát. A szürkéit, a megkopott elsárgult drappjait. A kékek tisztaságát a sár lucskosságát. Úgy szeretem ahogy van. Minden zugában otthon érzem magam. Még a betegségeit is kedvelem. Olyan lopott szabadság élményt ad. Beburkolózik az ember lánya a puha takaróba issza az isteni nedűt és miközben az orrát fújja kifújja magából az eltelt időszak fáradalmait, szenvedéseit és meggyógyul. A télnek gyógyító szerepe van. Megnyugszik a lélek, elcsendesednek a belső viharok és a hideg hó alatt új élet vár születésre. Álmok, vágyak kelnek életre, ahogy gyertyaláng táncát nézem. Egy- egy könyv hősének ruhájába bújva új emberré válok és akár száz alakot öltve valósíthatom meg önmagam. Micsoda lehetőséget kapunk így. Fantázia, álom és valóság keveredéséből születik meg az új jövő.
A tél álomra hív.Álmodni és álmodozni pedig nagyon szeretek. Így teljes intenzitással most álmodom meg a majdani jövőnket. A aprócska manói  tél apónak szorgos munkával összegyűjtik a megálmodott vágyainkat. Tavasz tündérlányai pedig varázslatukkal életre keltik őket. Nekünk  nem marad más dolgunk, mint a megvalósításuk.

15 megjegyzés:

Rozsa T. (alias flora) írta...

Milyen szépnek is tűnik így a tél! A valóságban sajnos nem egészen így élem meg...

csigahéj írta...

Rózsa Kedves!
Nyilván a történetnek vannak árnyoldalai is. Azonban ha azokat látom nagyobbnak, akkor maguk alá gyűrnek és legyőznek. Ezt nem lenne jó átélni. Ezért választom a szelídebb utat ami bizony gyakran a varázslatok földjén át vezet el a megoldáshoz. Hiszem, hogy varázsolni mindenki tud. A varázslás képessége bennünk van, csak a gyermekkorral sokan veszni hagyják eme képességüket.
Te a festészeteddel varázsolsz én a képzeletemmel és a szavaimmal.

Holdgyöngy írta...

A te teled az én telem is, s igen akadnak árnyoldalak is, de olyan jó behúzódni, kuckózni, elmerülni, s csodaszép is, amikor hull a hó. No persze, semmi sem teljesen szép. Ma pl. oly szép idő volt, mégis összetört, jön a lehűlés. S ennek ellenére mégis szép.

csigahéj írta...

A mai napot én is összetörve töltöttem el. Influenzás lettem és ráment a tüdőmre. Nagyon fulladok, de ígérem ha addig élek is keresek benne valami jót! :o))))

Katici írta...

A bekuckózás és a szépsége nekem is tetszik. A manók, azt hiszem, engem kerülnek :)
Jobbulást kívánok! ( )
Látom, a derűlátásodat nem támadta meg az influenza. Helyes!

Éva írta...

Jobbulást kívánok! Én most egy kávéval üldögélek. Lassan iszom, így álmodozom.

csigahéj írta...

Én egy kis főzéssel lazultam. Brokkolikrémlevest készítettem meg tökfőzeléket.
Képzeld nálunk gyönyörűen süt a nap. Így most megyek és megcsodálom azt a három szál hóvirágot ami kinyílt a kertben. Holnaptól jön megint a hideg zimankó.

csigahéj írta...

Katici! Régebben mindig vidám voltam. Aztán jött a ház eladás és borongós lettem. De végre megtaláltam a kiutat és így újra jó kedvű vagyok. Igazából így érzem otthonosan magam a bőrömben.

Katalin írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.
Katalin írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.
csigahéj írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.
csigahéj írta...

Influenza, de a nehezén már túl vagyok.
A manókat pedig hivatalból szeretem. Magam is kicsit az vagyok. Szeretem a mesehősöket. Tündérek, manók, óriások törpék. Szerepek melyeket magunknak választunk és hol ennek, hol annak a ruháját öltjük magunkra. Tony Wolf mesekönyveiben elevenednek úgy meg ahogy én a legjobban szeretem.

Katalin írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.
Katalin írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.
csigahéj írta...

Eddig nem néztem meg a fényképét. A rajzaiba lettem szerelmes. Ahogy elnézem, mint pasi úgy is nagyon jó.