2015. november 9., hétfő

Keresztelő


Majdnem teljes a család. Ábris igazi békét hozó fehér galamb. Az ő eljövetele kibékíthetetlennek tűnő feszüléseket lazított meg. Békét és boldogságot hozott mindannyiunk lelkébe.


A pap bácsi igazi csoda volt. Hídat épített a hívők és hit nélkül élők közé. Megmutatta a keresztség szép oldalát. Ábrist pedig szeretettel , lágyan vezette be a kereszténység világába.


Nem teljes a jelenlevők száma, de rég volt a család ennyire jelen . 
Szeretetben, békességben egyetértésben együtt.


Új család jött létre. Ábris szűk családja.


Nekem ez a kép a legkedvesebb.


Na meg ez. Sanyi papa és Ábris. 
Múlt és jövő.


Keresztmamával.


Nagyival.


Anyával és Apával.



6 megjegyzés:

Katici írta...

Nem tudom, mit illik ilyenkor kívánni?! Isten éltesse a Kisherceget és hordozza tenyerén, a családjával együtt!

Úgy érzem a bejegyzésből, hogy simán ment minden, a békeőrnek az előzetes aggodalmak után kevés feladat jutott. Örülök, ha így volt. Maradjon is mindig így!

csigahéj írta...

Így volt. A család ketté szakadt 20 évvel ezelőtt. Ábris miatt döntöttem úgy, hogy ideje lenne összehozni mindenkit. Nagy lépés ez mindannyiunk életében. Bár izgultam , hogy sikerül- e megteremteni a békét, de utólag kiderült, hogy feleslegesek voltak az aggodalmaim. Eddig minden ünnepünket duplázva ünnepeltük. Hol az egyik csapattal, hol a másikkal. Próbáltunk összekötő kapocsként működni a családunk életében. Most először voltak hajlandóak a tisztelt delikvensek közös asztalhoz ülni. Megértették, hogy ezt az eseményt nem tudjuk még a kedvükért sem duplán ünnepelni. :o)))

Katalin írta...

olyasmit akartam írni, mint Katici, de addig forgattam magamban a szavakat, míg leírták helyettem.

aztán meg ugyan maradt bennem jó pár kérdés, de ugye ünnepen nem illik kérdezősködni...
...de blogban lehet, ugye?

+(nem tudtam, hogy vallásgyakorlók a szülők, vagy egyáltalán vallási ceremóniákhoz (némelyekhez? ragaszkodnak, ...nem tudom a keresztszülők választásában döntő érv volt-e, hogy ők majd segítsenek a nevelésben, ....nem tudom,nem értem milyen családi kettészakadásról írsz, azt hiszem Ábrisnak két nagyszülői családja van, az is szépen jött most össze )...az feltűnt, hogy minden felnőtt feketében van, ezt nem értettem,de mondhatod, közöm semmi ...
....az aggodalmam viszont nem múlt el, csak nőtt, arról, ha egy akkora feladatot kap a sorstól a legújabb szülemény-gyerek hogy tőle várják, hogy rendbehozza a felnőttek kapcsolatát...hát az elég nehéz karma) zárójel bezár

csigahéj írta...

Katalin!
Vegyük az ezer kérdést lépésről lépésre.
A gyerekeim keresztény nevelésben részesültek, mi sem mutatja ezt jobban, hogy az ő keresztszüleik is ott voltak a szertartáson. Ahogy ők fogalmaztak eljöttek átadni a stafétabotot az új nemzedéknek. Mi vallás gyakorlók vagyunk a másik nagyszülői oldal nem.
A családom Anya és a Nagymamám halálakor szakadt ketté. Az ok ma már okafogyottá vált. Ábris szerepe a béke teremtésben nem volt más, mint teremtődött egy alkalom arra, hogy elsimuljanak a kedélyek és végre olyan találkozó lehessen ami semleges terep. A kezdő lökést adta meg a Ksherceg jelenléte. Innentől már a felnőttek teszik a dolgukat. Nem a kicsi feladata lesz fenntartani a békét! Az a mi dolgunk. Ahogy a múlt felejtése is.
A fekete ruha pedig humoros. Ugyanis a hiúság szülte eme választásunkat.Minden nő kicsit meghízott az elmúlt évek alatt és ezt rejteni kívánta a fekete szín választással. :o) A férfiaknak pedig ilyen színű öltönye van.
Ábris megkeresztelése nem szimbolikus volt, hanem így vezettük őt be a keresztény közösségbe. Azonban nálunk az a szokás, hogy a gyerekek később maguk dönthetik el, hogy gyakorolják a vallást , vagy se. Zsófi nem követi a hagyományokat, Anna is csak felületesen. Nem végeztem túl jó munkát a nevelésükben ezen a téren.
Nem panaszkodhatsz. Igyekeztem mindenre válaszolni. :o)

Katalin írta...

:))))
"...és most már mindent tudok és mindent megértek csak a betűket nem ismerem..."Koncz Zsuzsa után szabadon,
k9szönöm♥

Andrea írta...

Hiúság, Asszony a neved!
De azért a fekete jól illik a viszálykodás temetéséhez.
És ehhez az új kezdethez jól illik Ábris tiszta fehérben.
Jó, jó, tudom a keresztelőn a gyereknek fehérben kell lennie.
De azért valahogy ez is szimbolizálja az új kezdetet.
Sajnos nekem sem sikerült Zolit hívővé nevelni, igaz,engem még hittanra sem járattak. Én is hol hiszek, hol kételkedek.