2015. április 2., csütörtök

Böjtölés minden szinten



Most joggal kifogásolhatjátok, hogy a témától eltérő fotót tettem ki, de szokásomhoz híven nem fotóztam,
Ma érzem a bőrömön a sejtjeimben  és mindenütt a hiányt a lemondást a jaj még mindig nem jött el érzést. Fizikailag a böjt visel meg, míg lelkileg a várakozás terhe az ami most már egyáltalán nem finom.Éjszakánként fél éberen hánykolódom. majd mikor elunom vagy takarítok , vagy főzök kínomban. Ennek is van haszna, mert a nagytakarítás az ablakpucolás kivételével végre készen van. A böjti szokásos ételeket pedig az idén kikerültem és macerásan elkészíthető finomságokra cseréltem fel. Ma éjjel csicseriborsó krémet csináltam azaz hummuszt.

  • Reggelire és vacsorára egyaránt finom retekkel, vagy egyéb zöld félékkel. Azonban kicsit sok lett így felmerült a kérdés, hogy mire használható még? A mai zöld csütörtöki spenót elmaradt és helyette nevesincs ételt készítettem. Úgy indul , hogy van csicseri krémem. Volt itthon maradék kemény sajt, aszalódott kaliforniai paprika, / már senkinek sem támadt rá gusztusa annyira össze fonnyadt/Negyed póréhagyma, három gerezd fokhagyma, mustár tejszín, tejföl és fűszernek majoranna, chili, só, bors ,dijoni mustár. Ezeket egy tálban jól összekevertem és  pár tortilla lepényt  megtöltöttem a fent felsorolt alkotóelemekkel. A tetejére tettem egy kis reszelt parmezánt és a sütőben 180 fokon pirosra sütöttem. Közben Mamára gondoltam, hogy milyen büszke lenne rám, hogy tartom a szavam és a család böjtöl. Persze mama nem örült volna, ha azt látja, hogy dugig esszük magunkat. De hát mindent nem lehet. Legyen elég annyi, hogy nem eszünk egyáltalán semennyi húst pedig a család nagy része húsimádó. A spenótból biztosan nem repetáznánk. Nesze neked böjt mindenki legalább kétszer szedett magának a töltött tortillából.
  • :o)))
  • Vacsorára medvehagymás krémtúróval töltött leveles tésztát sütök. Mellé  forró citromos teát készítek ami ebben a cudar időben mindenkinek jól fog esni!. Ezekkel a böjti kajákkal az a baj, hogy hamar megéhezünk tőlük. A sok rost lehet az oka. Igazából egész évben lehetne így táplálkozni, csak sok- sok idő szükségeltetik  az ilyen típusú ételeknek a megcsinálásához. 
  • A tűkön ülésemmel sajnos nem tudok mit kezdeni.Tantaluszi kínokat élek át az Ábrisra várakozás miatt. Sose voltam a türelem szobra. A jelek szerint esélyem sincs arra, hogy ez megváltozhatna. Napokban elgondolkoztam azon, hogy létezik vajon tökéletes élet? Ha igen azt mivel lehet kiérdemelni?
  • Ha milliószor születnék meg , akkor sem tudnék mindent jól csinálni. valami gigszer mindig becsúszna.

7 megjegyzés:

Márta írta...

Minden félelem, szorongás varázsütésre elmúlik majd!

superwomanatwork írta...

Húgom babáját ugyanígy vártuk ősszel. Az utolsó hetek nagyon nehezek voltak számunkra is. Szó szerint fizikai fájdalommal jártak. De felhozhatnám példaként azt is, ahogy a második örökbefogadásra vártunk. Mikor már tudtuk, hogy ki ő, hogy a miénk lesz, már szerettük, ... és várni kellett.

Györgyi írta...

Köszönöm a bátorítást.

Györgyi írta...

Annyira szeretem a lelkedet.

Katalin írta...

Tavaszi szünet lévén édeskettesben töltjük az időnket Bogival, de minden nap bekukkantunk ide hozzád, jött-e már Ábris, ő is várja nagyon, (csak ő még nem tudja, mivel jár az, ha kibújt:))...:))"Nyuszi biztosan meghozza", mondta

superwomanatwork írta...

Ez kölcsönös ♥♥♥

Györgyi írta...

Áldott Húsvéti Ünnepet kívánok Boginak és Neked!