2015. március 24., kedd

Tavaszi szél



Végre itt a tavasz! Hurrá! Ültetünk a "nincs hova" kertbe. :o)))
Vettünk aranyesőt, babarózsát, hunyort és rengeteg ezer színű bokros mini árvácskát. Épülünk, szépülünk, kívül- belül. Ma nagyon ciki jelenetben volt részem. Egy régi ismerősöm eléggé maga alatt volt. Jól letoltam, amiért  elhagyja magát. Majd csak úgy, kedvesen megjegyezte, hogy nekem sem ártana hajat festetnem. Annyira belevesztem a rohanásba, hogy elfelejtettem tükörbe nézni. Ráadásul ez nem csak a foncsorozott üvegre értendő.Majdnem elsüllyedtem kínomban. Mentsük ami menthető alapon meghívtam egy kávéra a kedves hölgyet. Végre teret adhattunk a lélek szottyogásának , megvigasztalódtunk  a finom kávétól és sütiktől. Mosollyal a szívünkben rohantunk tovább végezni apró-cseprő dolgainkat. Küzdöttem egyet a bankkal. Értelmetlen és felesleges az új kitaláció a bankok elszámoltatása. Egy nagy frász lesz nem pedig kártalanítás. Arra volt jó ez az egész, hogy legalább kivettünk egy szabad napot és a gyönyörű napsütésben kint voltunk és nem egy zárt szobában. Ráadásul ez a találkozás az ismerőssel ébresztőt fújt a bennem szunnyadó nőnek. Így vettem egy nagyon vidám színű felsőt , hogy Ábris baba egy fiatalos Mamival találkozhasson, ha kibújik. Az orvos szerint jövő hétre várható a Fiatalúr.
Annyira izgalmas elképzelni a kicsi arcát, természetét.Azt, hogy nyugodt, vagy izgága baba lesz- e?
Vörös hajú, angyalarcú, vagy kis gesztenye, mint az anyukája? Szóval be vagyunk sózva, de rendesen.
Zozikám sajnos nagyon sokat dolgozik. Ő lett családunkból a munka hőse cím tulajdonosa. Alig látom annyit dolgozik. Hiányzik a csacsogása, bár telefonon mindennap beszélünk.
Legnagyobb meglepetésemre lassan betör engem ez a ház. Sokkal kevesebbet morcogok vele. Sőt néha már kedves is tudok lenni, ha róla beszélek. :o)
A mentők meg csak jönnek és visítoznak. De megtanultam ennek is örülni. Minden alkalommal azt mondom remélem idejében odaér a segítség! Egyre többször hallani mostanában, hogy nagyon sokat kell várni rájuk és mire odaérnek, addigra késő.
Azonban most más dolgunk van. Örülünk mindennek. A mosolynak, a szellőnek, a napsütésnek.de legeslegjobban egymásnak. Sőt én még annak is nagyon örülök, hogy megértem azt, hogy annyi idős vagyok, hogy Nagyi lehetek! Sose gondoltam volna, hogy sikeres leszek ebben is!
Sikerült, mint oly sok minden, amit eddig az életemben nagyon elhatároztam.
Bár néha eléggé neki tudok búsulni, de legbelül tudom ám, hogy  odafent óriási szerencsecsillagom van. Ráadásul olyan fényes, mint egy szupernova.
Tavaszi szél vizet áraszt ez a dallam most az ami nagyon bizgeti a szívemet. Mindig ezt dúdolgatom mostanában. Jó érezni a tavaszt.

10 megjegyzés:

Mamka írta...

Csupa jó és friss tavaszi fuvallat.:)

Rozsa T. (alias flora) írta...

Hihetetlen tehetség van benned a megújulásra, kedves Györgyi! Igazi Főnix-madár! Még akkor is, ha sejtem néha, nagy akaraterő mozgat, hogy ne panaszkodj. A lényeg az eredmény.

Györgyi írta...

Mamka drága!
A tavasznál nincs üdébb, kedvesebb évszak.

Holdgyöngy írta...

Szerencsecsillagod az van, s óriási lelked. Örülök ennek a lassú házbéli pálfordulásnak. Hiába a tavasz, megújít.

Györgyi írta...

Sajnos van, hogy a panasz a hangosabb bennem.Összességében azonban igyekszem életigenlőnek lenni. Mindannyiunk életében a jó és a rossz egyaránt jelen van. Úgy mint a jin jangban a fekete és a fehér. Hiszem, hogy magunk döntjük el, hogy mikor melyik szín lesz a hangsúlyosabb bennünk.

Györgyi írta...

Könnyű nekem most megújulni, hisz mindjárt új élet születik hozzánk. Végre a születés legyőzi a halált. Így fordul át a húsvét jelentése a lelkünkben. Mostantól nem a Názáreti haláláról és Anya elvesztéséről fog szólni ez az ünnep. Hanem a megújulásról, a tavaszról, a születés öröméről.

natimama írta...

Megvan-e már AZ A BIZONYOS Öreg néne őzikéje könyv?

Katalin írta...

csak énekelgetjük mi is Bogival az ő sajátos verzióját (francba a hajlításokkal, a szóknak értelmük legyen és punktum, tehát "Tava sziszél vizelet áraszt" de jó hangosan, és lehetőleg nagyobb hallgatóság előtt :DDDDDDDDDDDD

Györgyi írta...

Sajnos azt nem sikerült megszerezni. Azonban egy későbbi kiadást igen. Olyan semmilyen a grafikája. A betűk ugyanazok, de hiányzik belőle a lényeg. Nem az igazi. Nem idézi meg a családi hangok meséjét.

Györgyi írta...

Kodály örömmel venné ezt a verziót is. A lényeg, hogy a gyerekek magyar népdalon nőjenek fel. Hallottad, hogy ifj. Sapszon Ferenc Kossuth díjat kapott? Ő az alapítója a Kodály Zeneiskolának. Végre olyan ember is kapott elismerést aki valóban megérdemli. Mostanában ez sajnos nem általános.