2015. február 10., kedd

Tökéletes élmény



Olyan mintha kukucskálva lennék jelen a mindennapjaimban.Egy sarok mögül leskelődve szemlélném a szobában zajló eseményeket. A sarok elrejt és véd ugyanakkor remek megfigyelőhely is lehet. Végre pezseg az élet. Jönnek mennek az emberek. Sorsok, történetek, könnyek nevetések váltják egymást. Izgalmas dolog betekinteni mások fejébe, érzéseibe. Máig bizsergető érzést nyújt, ha egy új emberrel találkozom. Kihívást jelent minden perc. Szinte belesüppedek az intimitás puhaságába.
Valami hasonló élmény a várandósság is. Minden nap, minden perc új élménnyel gazdagít. Mire megszületik a gyermek addigra egészen jól ismerik a Mamijával egymást. Maga a születés olyan, mint az ősrobbanás. Kinyílik egy új világ megszületik egy ember és elindul a saját világának megteremtése útján. Mi, akik körülötte vagyunk szemlélődőként láthatjuk a fejlődését. Az egyre gyarapodó tudást és az ezzel járó táguló  világ csodájának részévé vállunk. Az egész olyan, mint egy hatalmas meleg áramlat. Ami a hátára kap mindenkit és viszi magával az újba, a világba, az életbe. A születéssel bekerül a gyermek a flowba, a tökéletes áramlásba. Nagyon izgalmas feladat ennek a folyamatnak a szemlélődőjének lenni. Sokkal izgalmasabb, mint a megélése. Mikor az áramlat sodorja az embert néha kiszolgáltatottnak, tehetetlennek érzi magát. Amikor szemlélő, akkor látja és tudja az irányt amerre a folyamat tart. Igaz mire megélhetjük a szemlélődő státuszt, addigra a magunk flowjának a végén járunk. Ilyenkor az áramlás lelassul és szépen átenged minket egy nagy áramlatba magába az élet körforgásába. A halálunkkal részesei leszünk a mindenséget működtető örök változásnak. Nem vagyok abban biztos, hogy eme eszmefuttatásomat meg lehetett érteni. Azt hiszem , hogy maximum érezni lehet a mondandóm lényegét. Mely nem más, mint hódolat az élet örök változása előtt.
Hogy még abszurdabb legyek az egész életélmény olyan, mint a spermiumok útja a petesejt felé. Benne van az áramlatban mindenki , de az ősrobbanást csak egyetlen részecske idézheti elő. Mégis az igazi élményben mindenkinek része van. Az igazi élmény a megtett útban van.

3 megjegyzés:

Vénember írta...

Már megint tanultam tőled valami újat. Valami olyan újat, amit már régen ismerek, csak nem tudtam, hogy ezt így is lehet tisztelni: flow. Rengeteget törtem a fejemet hasonló dolgokon. Azt hiszem, mindenki elgondolkozik ezen aki egyáltalán szokott gondolkozni, és nem zsigerből nyomja a" tutit". Csak a megfogalmazás különbségei nyilvánvalóak. Mert hát hogyan is fogalmazhatnám meg a kovalens kötések rejtélyeit, ha az iskolának csak mellé jártam amikor a kémia szó akár csak felmerült is. És hogyan beszélhetnék szakszerűen arról, amit én csak megélni,(esetleg alkalmazni) és elmesélni tudhatok a saját szavaimmal. És én köztudomásúlag nem vagyok a szavak embere. (csak szeretek mesélni) Én pl. nem a flowomnak a végén járok, hanem álomba szenderülök egy csendes, nyugodt helyen... A lényeg meg ugyanaz. Csak Te meg is tudod fogalmazni. Szépen, érthetően, szakszerűen. Én is szakszerű akartam lenni, de ennyi idő alatt nem ment. A megélhető tökéletes élmény helyett csak ezt találtam:
http://flash.flowplayer.org/

előbb meg ezeket írtam hasonló indíttatásból kifolyólag. :-)

http://orbigabi.blogspot.co.uk/2015/01/nem-semmi-dolog.html
http://orbigabi.blogspot.co.uk/2015/02/ilyenek-voltunk-s-mive-lettunk-mi-is-ez.html

Györgyi írta...

Ha mesét szeretnék hallgatni, vagy olvasni biztos, hogy nálad nézek először szét, mert olyan szívhez szólóan tudsz elmondani szép, vagy nem szép történeteket. Ami a flowt illeti sok sok éve Junik kezdett el mesélni róla nekünk. Bizony nem sikerült elsőre, sőt másodjára sem megérteni, hogy miről is mesél. Sokat törtem a buksimat, míg lassacskán megértettem. Azóta átállt a gondolkozásom erre a dimenzióra és egészen lenyűgöz a sokrétű értelmezése ennek a dolognak. Az élet majd összes területén felfedezhető a Flow, csak akarnunk kell érteni, értelmezni.Ráadásul sokkal szebb úgy beszélni a halálról, hogy álomba szenderülök, mint úgy ahogy most én meséltem róla. Drága Vénem nagyon szeretlek és a szeretet áramlása is egyfajta flow élmény.

márti írta...

A flow tényleg jó! :-) Ki-ki ahogy megéli, úgy értelmezi. De a szeretethez sok köze van. Egész máshogy alakulnak azok a dolgok, amiket szeretettel teszünk. ... nemrég az is leesett, hogy meg lehet szeretni azt is, ami nem oly kedves a szívünknek, csak bele kell nézni, jól. Ez az idézet jár napok óta a fejemben: nézd addig, míg megszereted.

Szép napot Barátok!