2015. február 3., kedd

Gyerekkorom játékai



 
Az első játékok egyike a búgócsiga


Ovis korom csodája a simi labda.


Még egy kincs az oviból. Később készségfejlesztőnek is használtuk.


Íme a kincses persely. Már akkor kutya bolond voltam.


Logikai képességeimet ez a játék volt hivatott fejleszteni.


Anyának nehéz volt erre a hangszerre spórolni. Majd meg bolondultam érte.


 Nyári szünidők és a téli esték nagy kedvence  volt. 
Gyereknek felnőttnek egyaránt. Jó móka volt .


Még egy nagy kedvenc. A csukló püfölő tikitaki. 
Imádtam.


Az estéink fénypontja volt amikor vetítettünk.
Eleinte Anya olvasta a meséket, majd később már én.
A mi gyerekeink is imádták.

Az első bébi kori emlékem.

Ez már ovis korban volt kedvenc.

Mire Ábris felnő ezek a játékok a kőkorszak játékai lesznek. Pedig csak  alig telt el 50 év.
Ezek a játékok annyiban különböztek a maiaktól, hogy zömmel együtt játszottunk velük. A mai csodák inkább egyedül játszhatók és hamar megunja őket a gyerek. A felnőtteket úgy sem érdeklik, hisz sem kedvük, sem energiájuk nincsen. Ugyanis ők a saját játékukkal játszanak. Számítógép, ipod
ifon, laptop,okostelefon. Néhány évvel ezelőtt hoztak hozzám egy tabletet, amire ovis játékokat akartak kitalálni a fejlesztők. Sikítva mondtam nemet. Persze volt ezer más szakmabeli aki elvállalta helyettem a feladatot. Így szembeszegülésem senkinek sem ártott. Maximum a pénztárcámnak. :o)

8 megjegyzés:

MULTMENTO írta...

Nagyon aranyos kis összeállítás. Egy kis pontosítást tennék, a jojo íráshoz rakott kép szerintem fűrészporral töltött simi labdát ábrázol. A similabda hasonlóan le föl mozog, de azt nem spárga, hanem gumierő mozgatja. Ez a JOJO:
http://www.gemklub.hu/jatek/1472/kicsi_jojo

Györgyi írta...

Köszönöm a pontosítást. Igazad van. Nem emlékeztem pontosan. Bár azt hiszem már gyerekkoromban is rosszul használtam ennek a játéknak a megnevezését. De sokat játszottam az általad megmutatott játékkal az igazi jojóval is. Bár az nekem fából volt készítve.

natimama írta...

Nem kell, hogy így legyen! Még a számítógép, ipod, mittomén milyen kütyük világában sem. Meggyőződésem, hogy ez is csak rajtunk múlik.

Gazdálkodj okosan, búgócsiga, vetítőgép, a diafilmekkel megvan. Nagyon szeretnék Zsebinek olyan kirakót, ami az utolsó képen van. Ez saját? Ha igen, hogy jutottál hozzá?

natimama írta...

Ja, és persze persely is van, csak kicsit másképp néz ki. :o)))


Györgyi írta...

A sajátot már rég elajándékoztam sajnos. Azonban lomi vásárokon már láttam. Próbáld ott keresni!

Györgyi írta...

A vetítő és a persely nagyon jó lenne. Itt az ideje, hogy elkezdjem gyűjteni ifjú korunk emlékeit. Legalább fotókon, ha másként nem megy.

MM írta...

Mind megvolt. :)

Kavics írta...

Szia Györgyi, mindegyik játékra nagyon jól emlékszem :-) de szerettem azt a logikai játékot, mi gombának hívtuk ( a kis színes figurák a kalapjukkal egy gombára emlékeztettek) és a diavetítő a sok-sok szép színes filmmel! Köszönöm a nosztalgiát! :-)