2014. december 12., péntek

Beszédes tárgyak



Reggel óta itt ülök. Néha felállok. Majd megint leülök. Elvileg dolgozom. Gondolataimat nehéz kordában tartanom. Csak annyi időre vagyok erre képes, amíg az ülések tartanak. Majd visszaülök a helyemre és ismét elkalandozom.
Nézem az asztalomon elhelyezkedő limlomokat. Szinte az egész napom kuszaságát adják vissza az itt látható tárgyak.A fő helyet a számítógép foglalja el bitang nagy teret követel magának. Jelezve a méretével is, hogy nagy kamu a lélek. Felesleges hablaty, mert ami ma igazán számít az nem más, mint  az, hogy Ő általa juthatunk az éltető információhoz, társadalmi kapcsolataink fenntartásához. Billentyűk kopogása pillanatok törtrésze alatt pusztítja el a dendrit nyúlványaimat és eszi meg a myelinjeimet. Na ennyire rossz a helyzet. Kész. Nincs tovább. Szakzsargon mögé menekítem az érzelmeimet.
Szóval az asztalon még ott van a reggeli kávés csésze . A sebtében elfogyasztott ebéd tányérjára száradt ételdarabok látványa. Az elmaradhatatlan teás bögre. Némi gyógyszer egy asztma spray.Tollak a tartóban és összevissza szana meg szét szóródva az asztalon. Mappák, telistele papírokkal. Még tartja magát a szülinapi kedvenc rózsa. Igaz kissé megkopott a szépsége és üdesége, ahogy az enyém is. Telefonok, mert a nélkülözhetetlenség illúziójához ez is hozzátartozik. Néhány Cd amikkel most dolgoznom kellene. Esettanulmányok felvételeit illene elemeznem, ahelyett, hogy nyavalyogva blogot írnék. Fényképezőgép amivel nem szeretek és nem is nagyon tudok fotózni. Két kedves képeslap mellettük Ábris babus fotója. Néhány újság mert a betűmánia az a papír illatát is igényli.Hangszóró, amiből időnként a hangulatomnak megfelelő dallamok csendülnek fel. Na és az elmaradhatatlan számlák, kimutatások és emlékeztető cetlik. Teljes a káosz.
Ahogy elnézem ezt az asztalt minden tárgy árulkodik valamiről . Mesélnek rólam, persze csak ha engedem.  Most olyanom van, hogy engedem, hisz elvileg egyedül vagyok. Micsoda blikfang ez is. Hisz a virtuális világban sosem vagyunk egyedül.
Hétköznapi értelemben a dolgozó sarok szigorúan privát szféra. Ide nem ülhet le akárki. Talán még nekem se kellene! :o)))
Hát ennyi.
Egy korty keserűség , egy idevetett irka, a fahéjjas illatú advent idején. Fauszt jót röhög a markába. ma ő győzött. Mint már oly sokszor, úgy most is a tudás álarca mögé rejtette torz vigyorát.


10 megjegyzés:

Rozsa T. (alias flora) írta...

Mindennapjaink gyors, lényegretörő pillanatfelvétele, azért olyan élénk, valódi, őszinte. Nincs idő csiszolgatni, így a jó pontosan. Mint a kézzel írt napló.

Andrea írta...

Köszönet a Grieg zenéért, nagyon szeretem.
Néha káosz keletkezik kivül-belül, van ez így.)))
Mindig olyan szép fotókat teszel fel a fejlécre! A bögréid csodaszépek, nekem is a gyengéim.)) Persze van még egy-kettő...)))))

Györgyi írta...

Tudod oly sokszor elvárom magamtól, az adventi időszakban a felülemelkedett hangulatot. Azonban vannak napok, amikor akármennyi héliumot pumpálok a hőlégballonomba az Istennek sem sikerül felemelkedni a magasba.

Györgyi írta...

Gyerekkoromban a Zeneakadémiától pár percre laktunk. 5 éves koromtól bérletem volt. Így ha szomorú vagyok akkor gyakran menekülök a zene világába. Reflexé alakult szokássom lett.

Andrea írta...

Remélem a zene segít.

Györgyi írta...

Majdnem mindig.

natimama írta...

Dendrit nyúlványaid? Myelinjeid? Jézusom! Mi a baj?

Végére értem az olvasásnak, aztán katt a videóra, meghallgattam a gyönyörű zenét. Aztán még egyszer, csak már Sarah Brightman előadásában.
És csak UTÁNA néztem körbe az asztalomon. Hát megérne egy esettanulmányt... :o)))))


Györgyi írta...

Dendrit az idegsejt nyúlványa ami felelős az információ továbbvitelére. Myelin pedig egy hüvelytok ami körbeveszi, megvédi az idegsejtek nyúlványait. Hiányuktól sok fejlődési rendellenesség betegség lehet. Az emberek azonban a leginkább arról ismerik, hogy a Sclerosis Multiplex betegség emiatt a hiány miatt alakul ki.
Amúgy jól vagyok. Csak mint írtam ma egész nap ilyen dolgokkal foglalatoskodtam és kicsit zaza lettem.
Na és nyilván van millió más nem túl kellemes hangulat romboló tényező is mostanság az életemben. De ezekről majd személyesen.
Az asztalodat pedig vasárnap megtekinteném és ha kéred róla az elemzést grátisz megkapod. :o))))

.

natimama írta...

Vasárnap az asztalom megközelíthetetlen lesz. Tele lesz a ház vendégekkel. :o)))

Györgyi írta...

Az csudijó lesz. Millió pusza mindenkinek.